SMART TRADE 5
Alle modules van SMART TRADE 4 +
Abonnement
Wanneer u als retailer naast de eenmalige verkopen ook (onderhouds)contracten verkoopt, kunt u deze abonnementen invoeren in uw Smart Trade administratie. U kunt per abonnement bepalen wat de contract- en betalingsperiode is, hierna zal Smart Trade de abonnementsfacturen met één druk op de knop aanmaken. Abonnementen kunnen ook onderdeel zijn van een verkooporder, bij facturatie van de order zal Smart Trade automatisch het abonnement aanmaken. De abonnementen-functionaliteit is te gebruiken in combinatie met de incasso-functionaliteit. Zo kunt u uw abonnementsfacturen gemakkelijk incasseren bij uw klanten.
Klaarzetten
Middels de klaarzet-functionaliteit heeft u inzicht in de orders welke klaargezet kunnen worden. Door het gebruik van een tablet kunt u de artikelen voor uw klanten vanaf de heftruck verzamelen en klaarzetten of leveren.
Digitale ondertekening
De digitale ondertekening-functionaliteit zorgt ervoor dat uw klanten uw Smart Trade documenten digitaal kunnen ondertekenen. Waar u vroeger de afleverbon, orderbevestiging of offerte afdrukte, kan uw klant nu het document op een tablet digitaal nalezen en voorzien van een digitale handtekening. Na het zetten van deze handtekening wordt het document digitaal opgeslagen en kan het desgewenst afgedrukt worden. Op deze manier kunt u papierloos werken en heeft u alsnog een handtekening van uw klant.
Uitgebreide prijsstaffels
De uitgebreide prijsafspraken-functionaliteit in Smart Trade biedt u de mogelijkheid staffelcodes toe te passen waarmee u per artikel, afhankelijk van het invoerde aantal, een relatiegroep-afhankelijke korting kunt instellen. Aanvullend is het mogelijk om dit op basis van de leveringswijze te combineren met een variabele transporttoeslag. Hierdoor kunt u uw transportkosten verwerken in de artikelprijs.
EDI
Met EDI-berichten kunt u uw klanten en leveranciers digitale berichten sturen, waaronder facturen en pakbonnen. Leveranciers kunt u vanuit Smart Trade een inkooporder sturen zodat ook zij deze geautomatiseerd kunnen verwerken. EDI-berichten zijn de norm in diverse branches met betrekking tot het bestellen en leveren van artikelen.
Order-afspraken
Middels de order-afspraken-functionaliteit kunt u vanuit een Smart Trade-order afspraken aanmaken. Deze afspraken kunnen overgezet worden naar uw Exchange-agenda waardoor u zowel op uw telefoon, tablet als computer dezelfde afspraken heeft staan. U kunt ook meerdere agenda’s bijhouden waarmee u een planning kunt aanmaken voor uw installatie- of onderhoudsmedewerkers.
Werkorders
Werkorders zijn gericht op een apparaat of artikelen en zijn bedoeld voor het uitvoeren van onderhoud of reparaties. U kunt gegevens opslaan over de gebruikte materialen, de activiteiten en te repareren apparaten. Vervolgens kunt u de arbeid en artikelen eenvoudig factureren aan uw klant.